четвер, 30 березня 2017 р.

Пасивне паління

Тема. Пасивне куріння
Мета: розширити знання про згубну дію нікотину на організм людини, розвивати здібність до самоаналізу та спостереження. сприяти розвитку критичного мислення, пропагувати здоровий спосіб життя, виховувати дбайливе ставлення до власного здоров'я, негативне ставлення до нікотину.
Обладнання: презентація, ілюстрації.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Емоційне налаштування
- У нас сьогодні заняття не звичайне – на ньому присутні гості. Давайте ми познайомимось з нашими гостями. А ви знаєте ,що виховані люди при знайомстві називають перше себе ,якщо вони молодші.

Привітання.
Ми візьмемось всі за руки,
Веселіше стане нам.
І тепло своїх долоней
Друзям  я своїм віддам.
В цьому класі друзі всі-
Ти і я, і ми, і ви.
Ми - одна сім’я.
Привітання
Діти відрекомендовуються жартівливим способом. До привітання додають прикметники для опису себе («Доброго дня, я весела, Іринка».)
-Дякую ,ми представились .Пропоную нам повторити правила, яких повинні дотримуватись учасники тренінгу.
- Говорити коротко
- Говорити по черзі
- Бути доброзичливими
- Працювати дружно
Ну що ж ми познайомились, правила повторили , сподіваюсь ,що нам вдасться наше заняття , вивчимо новий цікавий матеріал . І вам ,і гостям  буде цікаво на занятті.
 ІІ. Робота над темою заняття
- Сьогодні ми поговоримо про шкідливу звичку, а ще більше про її негативний влив на організм, наше здоров’я. Та, перш,  давайте з'ясуємо, що таке здоров'я?
1. Вправа „ Модель здоров'я ”
- Проведемо експеримент з аркушем паперу. Зверніть увагу на його первісний стан. Так, він чистий, гладенький, цілий. У вас на столах лежать аркуші паперу. Візьміть фломастер любого кольору і проведіть лінію від руки у будь – якому напрямку. Тепер відірвіть від аркуша частинку. Решту зімніть.
- Чи змінився стан аркуша?
- Чи легко відновити зруйноване?
- Чи буде це мати той самий вигляд? (Якщо склеїти).
- Який висновок можна зробити?
- Так. Відновлювати зруйноване дуже важко, тому треба берегти те, що маємо. Так само і наше здоров'я, якщо на нього впливають шкідливі звички ,то ми не зможемо його відновити. Вони знищують здоров'я людини.
2.- Я пропонуємо вам самим, звісно, за допомогою моїх підказок, визначити про яку шкідливу звичку зараз піде мова. Отже, увага на екран.
      ( На першому слайді зображено: “бомбу”, “гривні “фігуру людини”, “коня” ).
- Кажуть, що це явище – бомба уповільненої дії, бо воно здатне повільно вбивати своїх споживачів.
-У нашій країні його  прихильники  витрачають  на нього 4,5 млрд. грн.  на рік, а шкода для бюджету України, яку завдає це явище, становить загалом 12 млрд. грн. на рік.
- Доведено, що воно завдає величезної шкоди організму людини. Від хвороб, спричинених ним, у світі помирає  більше людей, ніж від СНІДу, наркотиків, убивств, нещасних випадків та катастроф разом узятих. В Україні кількість його жертв становить понад 110 тис. осіб щорічно.
- Ви вже, мабуть, здогадалися про яке саме явище йдеться, а наша остання підказка допоможе вам визначитися остаточно.(З’являється картинка, на якій зображено “коня”). Отже, кажуть, що лише краплина цієї речовини здатна вбити коня.
-  Мова йде, про таке шкідливе і, на жаль, дуже поширене явище, як куріння.
3. Перегляд мультфільму «Ну постривай»
- А розпочати нашу розмову я хочу з перегляду фрагменту  з мультфільму «Ну постривай!»
-  Що трапилося з вовком ?
-  Чому він втратив свідомість?
4. Робота над малюнком
-  Що ж відбувається з нашим організмом, коли до нього потрапляє тютюновий дим?
-  Розгляньте малюнок. Покажіть легені, серце, мозок.
-  Це органи, які найперші страждають від впливу тютюнового диму. Він порушує роботу легень ( з’являється кашель), серця ( починає прискорено перекачувати кров, тому перенапружується), мозку ( болить голова, погіршується пам’ять), подразнює очі.
-  Ці зміни відбуваються не тільки в людей, які курять, але й у тих, хто знаходиться біля них, вдихає дим.

-  У багатьох країнах світу вирішили не обмежуватися розмовами, про шкідливість куріння. А почали створювати правила, закони що захищають права людей, які не палять.
Запитайте дітей, що це за знак. Запропонуйте розфарбувати знак. Коло
повинне бути червоним, оскільки це знак заборони. Запитайте дітей, чи бачили вони де-небудь подібний знак. Вислухайте відповіді. Попросіть дітей навести приклади місць, де паління заборонене чи обмежене. Приклади: метро, магазини, купе потяга, вагон
електрички, літак, школа. Чи скрізь висить знак, що забороняє паління? Правильна
відповідь: у деяких місцях паління не дозволяється, але знака немає. Запитайте учнів про те, що повинні робити діти, якщо хтось палить у тому місці, де це заборонено. Правильна відповідь: чемно попросити дорослого не палити.
5. Робота в групах. Практична робота
Об´єднання дітей у 4 групи
Завдання групам. Кожній групі дається малюнок.
-  Чи дозволяється палити в кожній з намальованих ситуацій?
-  Що слід робити дітям у цих ситуаціях ?
Доповідачі груп презентують свої роботи.
 (1) Ліфт. У ліфті палити не дозволяється, aле в ньому немає знака, що забороняє паління. Діти можуть чемно попросити дорослого не палити. Якщо діти чекають ліфта, двері відчиняються і вони бачать дорослого, який пазить, то краще не входити в ліфт, а почекати.
(2) Купе потяга. У купе потяга палити заборонено. Там висить знак, що паління
забороняється. Діти можуть чемно попросити дорослих не палити.
(3) Тамбур електрички. У тамбурі електрички немає знака, що забороняє паління. Діти
можуть перейти з тамбура у вагон електрички, де палити не дозволено.
(4) Квартира. У приватній квартирі господарі можуть дозволити паління. У цьому випадку діти можуть вирішити піти в іншу кімнату, попросити дорослих не палити.
6.Завдання «Займи своє місце»
 ІІІ. Підсумок
Зворотний зв'язок (З хв.). Продовжити фразу: «На цьому тренінгу я...»
Прощання: «Тепло долонь» (2 хв.).
Шкідливих звичок я не маю
І вас до цього закликаю!
Буть здоровим — це наука.
Гарний настрій — запорука.

Учасники стають у коло, беруться за руки і відчувають тепло долонь.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.